Efectul afterburn sau arderea grăsimilor post-antrenament

Efectul de ardere a grăsimilor, Crema si lotiune Populare

efectul de ardere a grăsimilor

Efectul afterburn sau arderea grăsimilor post-antrenament © Autor: Macoveiciuc Andreea Pentru a slăbi mai rapid și a scăpa de kilogramele în plus ai, în general, două alternative: fie reduci aportul de calorii din meniul tău zilnic, fie mărești cantitatea de energie consumată de corpul tău pe parcursul zilei.

Dacă prima variantă nu sună tocmai tentant, cea de-a doua pare mai ușor realizabilă și mai sănătoasă. Totuși, nu puțini sunt cei ce preferă să recurgă la diete în detrimentul unui program zilnic mai activ, activitatea fizică fiind adesea trecută pe ultimul loc în topul priorităților. Vestea îmbucurătoare este că nu trebuie să petreci 1 oră pe zi în sala de forță, nici să alergi un maraton pe săptămână, pentru a intensifica arderea grăsimilor în interiorul corpului tău.

Studiile arată că poți maximiza consumul de energie profitând de efectul de ardere a grăsimilor afterburn effect, sau efectul de ardere a caloriilor după o activitate fizică [7]. Ce este efectul afterburn? În cei mai simpli termeni, efectul afterburn se referă la capacitatea organismului de a menține un consum energetic ridicat după încheierea unui antrenament fizic, indiferent de natura acestuia.

Arderea grăsimilor | radiomanea.ro

Ca regulă generală, cu cât un antrenament este mai intens, cu atât efectul afterburn este mai puternic. De exemplu, o sesiune de intervale de doar 10 minute, constând în sprinturi de 30 de secunde alternate cu alergare ușoară pentru alte 30 de secunde, poate fi mult mai eficientă din ardeți grăsimea gnc de vedere al consumului de calorii comparativ cu o ședință de 20 de minute de jogging.

  1. Magneți de slăbire
  2. Второй раз в жизни Элвину стало страшно.
  3. Может быть, он откажется признать, что тысячелетия терпеливого ожидания были напрасны.
  4. Pierde în greutate înseamnă în limba spaniolă

Pentru a înțelege mai bine efectul afterburn, este necesar să facem câteva precizări privind consumul energetic asociat exercițiilor fizice. Indiferent de tipul de antrenament pe care îl desfășori — cardio, fitness, aerobic — corpul tău consumă o cantitate de energie pentru a funcționa corect și a răspunde variațiilor de intensitate, ritm, rezistență sau durată a exercițiilor fizice. Concepția generală este că antrenamentele de tip cardio ard calorii mai multe, însă studiile au arătat că numărul de calorii arse în timpul exercițiilor cardio și post-antrenament este gut burner de grăsime puțin semnificativ în comparație cu cantitatea de energie consumată în timpul și după un antrenament de tip HIIT high intensity interval training sau cu greutăți.

Creșterea ratei metabolice în timpul și după antrenament este așadar cheia slăbirii rapide și a înlocuirii grăsimii corporale cu masă musculară. Pasionații de fitness sunt probabil familiari cu termenul EPOC — excess post-exercise oxygen consumption, sau consum excesiv de oxigen post-antrenament. EPOC definește, așadar, creșterea ratei metabolice ulterior rezultate de pierdere în greutate de trei luni antrenament fizic, și este o componentă a efectului afterburn [1].

Cum funcționează efectul afterburn?

efectul de ardere a grăsimilor

De reținut este însă faptul că organismul uman poate rămâne în starea de consum excesiv de oxigen până la 38 de ore după un antrenament solicitant, ceea ce înseamnă că o singură ședință de exerciții fizice de intensitate ridicată poate accelera efectul de ardere a grăsimilor caloriilor pe un interval de 38 de ore [2]. Cum este posibil acest lucru?

Efectul afterburn sau arderea grăsimilor post-antrenament

Dacă în timpul exercițiilor de acest tip organismul se concentrează pe a răspunde diferitelor tipuri de stimuli, iar glicogenul este cel care asigură aportul energetic, odată cu încheierea antrenamentului corpul trebuie să revină la starea sa inițială. Pentru a restabili funcționarea în parametri normali, resursele epuizate trebuie înlocuite iar mușchii trebuie să se refacă.

Procesul de recuperare implică însă un alt consum de energie, iar aceasta — în lipsa depozitelor de glicogen din mușchi — provin din grăsimile pe care corpul începe să le distrugă într-un ritm mai alert decât în timpul exercițiilor. Așadar, dacă în timpul antrenamentului organismul arde calorii provenite în principal din glicogenul stocat în mușchi, după antrenament sunt consumate în special grăsimile depozitate în țesutul adipos de sub piele.

Totuși, studiile au arătat că EPOC nu este singurul parametru ce definește efectul afterburn. Cantitatea de acid lactic ce se formează în organism trebuie de asemenea luată în considerare, întrucât sinteza de lactat influențează consumul de calorii după încheierea exercițiilor fizice. Atunci când efectuezi exerciții solicitante, de tip anaerob, cantitatea de oxigen de care corpul are nevoie pentru a produce energie este mai mare decât cea furnizată prin respirație, prin urmare se crează un deficit de oxigen oxygen debt.

  • Crema cu efect de ardere a grasimilor Revuele, SlimDetox, ml
  • Odihnindu-se între abordări de care aveți nevoie de 30 - 50 de secunde La început, puteți relaxa 50 de secunde și, în timp, o scădere la 30 de secunde.
  • Arderea Grăsimilor - SLĂBIRE
  • Efectul afterburn sau arderea grăsimilor post-antrenament
  • Ce formă de antrenament este potrivită pentru arderea grăsimilor, în special de pe abdomen?

Odată cu încheierea antrenamentului, corpul trebuie să consume oxigen în cantități mai mari pentru a reveni la starea de echilibru și la funcționarea sa normală, iar aceasta definește EPOC-ul consumul excesiv de oxigen după antrenament. Acest compus este un produs normal al metabolismului și contrar ideii generale, este benefic pentru consumul grăsimilor, scăderea în greutate și îmbunătățirea performanței sportive.

Care este legătura dintre acidul lactic și glicogen sau energia consumată în timpul și post-antrenament? Deficitul de oxigen dă măsura cantității suplimentare de oxigen ce trebuie consumată post-antrenament EPOC pentru oxidarea acidului lactic și refacerea depozitelor de ATP utilizate în efectul de ardere a grăsimilor exercițiilor.

Arderea grăsimilor

Am stabilit deja că glicogenul acumulat în mușchi este principala sursă de energie a corpului. Glicogenul este scindat, în timpul glicolizei, în mai multe molecule de glucoză, care sunt apoi transformate în acid piruvic. În final, energia este eliberată sub formă de ATP. Totuși, atunci când în organism nu există suficient oxigen, acidul piruvic nu mai este transformat în ATP, ci în acid lactic, ce poate ajunge în fluxul sangvin sau se acumulează în mușchi.

L-Carnitina și beneficiile sale asupra organismului - GymBeam - Fitness Academy

În mod firesc, odată ce organismul primește oxigenul necesar, va oxida acidul lactic, generând ATP [5]. Procesul formării de acid lactic este benefic întrucât permite generarea de energie chiar și în lipsa oxigenului, acidul lactic putând fi folosit ca substrat energetic.

Crema cu efect de ardere a grasimilor Revuele, SlimDetox, 200 ml

Totuși, acumularea acestuia în cantități mari în fibrele musculare nu este de dorit, întrucât duce la creșterea acidității musculare iar aceasta interferează cu funcția contractilă a mușchilor. Din acest motiv, antrenamentele foarte intense nu trebuie să dureze la fel de mult ca exercițiile cardio clasice, iar recuperarea după un antrenament de tip HIIT sau cu greutăți trebuie să fie o combinație de exerciții active și pasive care să permită consumul rapid al acidului lactic acumulat în fibrele musculare.

Antrenamentele cu greutăți și HIIT au fost identificate ca fiind mai eficiente din punct de vedere al consumului caloric post-antrenament decât exercițiile cardio.

Totodată, repetițiile mai puține dar cu greutăți mai mari s-au dovedit mai eficiente decât cele cu greutăți mai mici, însă în serii mai multe. Rata metabolică după un antrenament intens rămâne ridicată pentru mai mult timp, astfel că organismul arde în mod mai eficient grăsimile decât după o ședință cardio [6]. Cum mărim consumul de energie post-antrenament? Răspunsul cel mai simplu este prin alegerea antrenamentului corect.

efectul de ardere a grăsimilor